CST Rock Hawk 2.4 - изпробвано от MTB-BG.COM

14.07.2022

Първата от четирите гуми на CST, която монтирах на байка си за проба още в ранна пролет, е Rock Hawk. Не знам доколко името ѝ има общо с предвиденото от производителя предназначение, но този модел е със сравнително агресивна шарка, която изглежда подходяща за широк спектър от условия.

За начало, нека припомня набързо основните ѝ характеристики:
Размер: 29х2.4 / 61-622
Тегло: 966 грама
Цена: 59.90 лв.
Каркасът е с гъстота на плетката 60 tpi и със защита срещу спуквания, наречена EPS. Бордът е сгъваем, а протекторът е двукомпонентен. Гумата е подходяща за използване като безкамерна.

За съжаление единствената информация, налична от производителя, е в този телеграфен стил. Не можах да намеря никакви подробности относно дурометъра (твърдостта на каучуковата смес), защитата EPS и т.н. Върху стените на гумата има надпис Nylon, което би трябвало да означава, че този полимерен материал е използван по някакъв начин в каучуковата смес и/или каркаса – вероятно за да осигури повече здравина и издръжливост. При стискане на бутоните може да се усети, че страничните са от малко по-мек материал спрямо централните, но цялостно каучуковите смеси, изплозвани от CST, на пипане ми се струват по-твърди от тези на Maxxis (давам тази марка за пример, тъй като е добре позната сред потребителите, а на всичкото отгоре реалният собственик/производител на гумите им е CST). Ако си позволя да изкажа предположение, базирайки се на двукомпонентния протектор на досегашните ми гуми Maxxis, при които централните грайфери са с дурометър 60а, а страничните с 50а, то при CST стойностите на дурометъра по-скоро са 60а или 62а за страничните и 70а за централните. Пак казвам, това е само предположение от моя страна! Що се отнася до защитата EPS, вероятно става дума за допълнителен слой от някакъв устойчив на пробиви и разкъсвания материал, както е при конструкцията EXO на Maxxis.

Пълният текст и впечатленията на Любомир Ботушаров от тестовете на Rock Hawk можете да прочетете в статията, публикувана в mtb-bg.com.

Назад към всички новини