Витоша100 - Полезни съвети при дълго каране на велосипед

13.06.2018

Как да оцелеете на Витоша100

Какво да ядете, как да се екипирате и как да карате по време на каране на дълги разстояния или състезания.

Всички можем да караме 20 - 30 километра с относителна лекота, но какво ще стане, когато искаме да покараме 100 км ... или повече, като в Обиколката на Витоша. Ето няколко съвета как карането ви да бъде по-благоприятно:

 1. Хранете се „умно”

Яжте храната, с която сте свикнали, тъй като няма да искате да рискувате с разстроен стомах. Придържайте се към неща, които са лесни за храносмиляне. Вечерта хапнете добре, но не прекалявайте. Не прекалявайте и с бирата и се наспете добре. Закуската е важна част от ежедневието на човек и въпреки ранния старт, постарайте се да хапнете нещо малко: филийка хляб с конфитюр например. Ако така или иначе ставате доста по-рано (2 часа преди старта), можете да заредите със сложни въглехидрати: мюсли, овесени ядки или макарони.

  • Хидратирайте се! Когато караш, тялото изразходва много флуиди. Пийте достатъчно вода, за да сте свежи и да се чувствате добре по време на каране. Това е единственият начин. Старайте се да карате с равномерно темпо, така ще сте по-издръжливи по време на цялото каране.
  • По време на състезанието: пийте вода на малки глътки редовно. Нека състезателният адреналин не пречи на здравия разум и да мислите, че ще изкарате дори късата дистанция „на един дъх”. Състезанието не е за подценяванеи поради това е важно да пиете вода и да ядете сладки неща по време на събитието.

По време на каране заредете силите си с енергийни барчета и напитки Isostar :

Високо-протеиново блокче Isostar Powerplay

                                  

Блокче с високо съдържание на протеини, оптимизиращо фазата на възстановяване при практикуване на спортове изискващи висока издържливост.

Компактният му размер и приятният вкус на шоколад с лешници го правят идеален спътник при физически активности и възстановяването от тях.

Високото съдържание на протеини (25%) допринася за запазване и увеличаване на мускулната маса. Съдържанието на въглехидрати стимулира възстановяването на енергията, като компенсира загубите на витамини и минерали.

Цена: 3,90лв.

 

Енергиен шот Isostar

Нова енергийна добавка от Isostar в течна форма.

  • Съдържа кофеин (83 mg. / 100 ml.), гуарана и женшен, които в комбинация с въглехидратите осигуряват незабавен прилив на енергия преди и по време на тренировка
  • Съдържа витамин C спомагащ за намаляване на умората, комбиниран с витамин B1, което помага за превръщането на храната в енергия
  • Практичната опаковка от 60 ml го прави идеален спътник по време на всякакви физически натоварвания
  • Хидратира организма
  • Повишава издържливостта
  • Подобрява ефективността и ускорява възстановяването
  • Аромат: Ягода и нар

Цена: 3,90лв.

Изотонична напитка Isostar Hydrate & Perform - Изотонична напитка на прах с хидратиращ и тонизиращ ефект - спомагаща за бързо възстановяване след натоварване. 

  • Тегло: 400 гр. за 5 литра разтвор или 10 х 500ml
  • Употреба: Препоръчват се от 150 до 300 ml. по време на загряване и по 150 ml. на всеки четвърт час по време и след физическата активност
  • Дозировка: 3 дози се разтварят в 500ml. вода (лъжица за дозиране в кутията)
  • Подобрява ефективността и ускорява възстановяването
  • Идеална за интензивна и удължена физическа активност и когато практикувате спорт в горещо време

Цена: 17,90лв.

 

Енергиен гел Isostar Energy Gel

Енергийните гелове Isostar осигуряват незабавен прилив на енергия чрез бързо усвояващи се въглехидрати и изключителния комплекс Carbo Pump®.

  • Вкус на лимон или ябълка
  • Тегло на 1 бр.: 35 гр.
  • Опаковка от 4 бр.

Цена: 12,90лв.

 2.Екипирайте се добре!

Облечете се добре. Проверете прогнозата за времето. Вземете със себе си подходящи дрехи, съобразявайки се с прогнозата за времето и с обстоятелството, че в планината времето е по-нестабилно и по-студено, особено в ранните часове на стартовете.

Вземете дрехи за студено и мокро време – пъхнете компактна лека ветровка в раницата си, вземете резервна тениска, за да се преоблечете след карането. Сложете си удобни ръкавици и изберете комфортни дрехи, не обличайте памучни материи – изберете тениска (jersey) от дишаща материя и панталони с памперс – педелирайки цял ден, задните ви части ще се схванат и протрият. Не носете бельо при наличието на ‘памперс’. Някои от нашите предложения:

 

Бельо с къс ръкав изработено от олекотена, бързосъхнеща и "дишаща" материя Dry-FliteTM. Тениска в Enduro стил, изработена от бързосъхнеща, мека материя с антибактериална обработка против задържане на миризми и скрити шевове за здравина и комфорт.

Еластични и комфортни боксерки с марка Endura. Бързосъхнеща, разтеглива, антибактериална мрежеста материя за оптимален комфорт. Мека еластична талия и подгъви. Памперс - подложка за комфорт на дълги дестинации.

 

Вело блуза с къс ръкав Drag Active

  • Материал: 100% полиестер
  • Плътно затваряне с цип
  • Бързо изсъхване, лека и комфортна
  • Заден джоб
  • Цветове: Бял / син / черен, черен / бял / червен

Цена: 40лв. 

Велосипедна каска Drag Trail Stage 2018

Нов модел каска от Drag, подходяща за all-mountain и trail каране . Каската Drag Trail Stage осигурява отличен комфорт и безопасност, благодарение на In-Mould технологията, чрез която абсорбиращата EPS пяна е директно свързна с черупката

 

 Ръкавици Giro Bravo Gel

Bravo™Gel са най-популярните ръкавици на Giro и има защо. Тези многофункционални ръкавици се отличават с висококачествена конструкция, оптимизирани подложки за обиране на вибрациите и ергономичен дизайн Super Fit™, на приемлива цена

3. Погрижете се за тялото си:

  • Преди каране - Стартът е в 06:00ч. – сутринта е студено и е добре да загреете муслулите си със загряващ крем

 

Интензивен и бързо-действащ загряващ крем с активни съставки: Capsaicin, Vanillyl Butyl Ether и Camphor. Благодарение на състава си, кремът осигурява бързо кръвоснабдяване и загряване на различни части на тялото с удължено действие, дори и при екстремни условия. Не запушва порите и поради това е подходящ за употреба преди физическо натоварване.

Подпомага кръвообръщението – увеличва кръвоснабдяването в кожата и мускулите, дори и при екстремни условия. Без кожни раздразнения.

Осигурява мигновено кръвоснабдяване и загряване на определени части на тялото с дълготраен ефект, дори и при екстремни условия.

Цена: 19,90лв.

  • След каране - Възстановяващ крем HEAD

 

 

Уникалната комбинация от активните съставки Vanillyl Butyl Ether и Methyl Salycilte допринася за бързото облекчение на схващанията след физическо натоварване и има дълготраен ефект.

Кремът ускорява възстановяването на стегнатите части на тялото и освобождава от чувството на умора.

Бързо действие: Подпомага кръвообращението в кожата и облекчава болката в мускулите и ставите

Освобождава от болката за продължително време

Възстановяване – Крем с уникална комбинация на активни съставки – methyl salicylate и camphor. Бързо облекчава болката след физическо натоварване. Подходящ за професионални спортисти и любители. 

Цена: 19,90лв.

Кремовете са налични в магазини DragZone България, Младост и Витоша.

 

 4.Настройте велосипеда си.

Не забравяйте инструментите си: Всеки иска да кара колкото се може по-леко и с възможно най-малко количество багаж, но е по-добре да разполагате с инструменти, за да сте подсигурени във всяка една ситуация. Заредете се с резервни гуми или поне лепенки за гуми и щанги. Уверете се, че вашият мулти-инструмент разполага с всички съответни шестограмни ключове за всички болтове на вашия велосипед

Колелото ви трябва да е в изправност, при предприемане на дълго каране. Поддръжката не е трудна. Регулиране на скорости, проверка на спирачките, смазване на веригата и други части. Безплатен преглед на велосипеда могат да получат всички записани учаастници за Обиколката във велосервизите на магазини DragZone.

 5. Полезни съвети при дълго каране

  • Периодично сменяйте позицията на ръцете върху кормилото
  • За да облекчите врата и раменете , раздвижете ги за 5 до 10 секунди. 
  • На прав участък от трасето, протегнете едната ръка върху раменете си за няколко секунди, след което разменете ръцете. 
  • При схващане на прасците на краката - Пуснете единия педал, така че кракът ви да е прав. Оставете петата си да падне под педала. Задръжте за 20 секунди, след което разменете краката.

!!! ВСИЧКИ ВЕЛОСИПЕДИ, АКСЕСОАРИ И ЧАСТИ СА С -10% НАМАЛЕНИЕ ДО 24.06.2018г. !!!

Назад към всички новини