Подгответе се за Витоша 100!

12.06.2022

Всички можем да караме 20 - 30 километра с относителна лекота, но какво ще стане, когато искаме да караме 100 км например, като в Обиколката на Витоша, известна като Витоша100.

За тези от Вас, които са решили да се включат в Обиколката на Витоша освен полезни съвети сме подготвили и специална отстъпка от 20% за категориите Компоненти, Аксесоари, Екипировка и Сервиз в периода от 13.06 до 24.06. 2022г. От специалната отстъпка може да се възползвате при показване на стартовия си номер в наш магазин или при доказване, че сте редовно записан участник. При поръчка онлайн посочете Вашия стартов номер като коментар към поръчката и отстъпката ще бъде начислена при обработването на поръчката от наш колега, само в случаите, когато името в поръчката съответства с името, на което е издаден състезателния номер.

Ето няколко съвета как карането ви да бъде по-приятно:

1. Хранете се „умно”

Нахранете се добре преди състезанието! Яжте храната, с която сте свикнали, тъй като няма да искате да рискувате с разстроен стомах. Придържайте се към неща, които са лесни за храносмилане. Вечерта хапнете добре, без да прекалявате. Не прекалявайте и с бирата и се наспете добре. Закуската е важна част от ежедневието на човек и въпреки ранния старт, постарайте се да хапнете поне нещо малко: филийка хляб с конфитюр например. Ако така или иначе ставате доста по-рано (2 часа преди старта), можете да заредите със сложни въглехидрати: мюсли, овесени ядки или макарони.

2. Хидратирайте се!

Когато карате, тялото изразходва много флуиди. Пийте достатъчно вода, за да сте свежи и да се чувствате добре по време на каране. Това е единственият начин. Старайте се да карате с равномерно темпо, така ще сте по-издръжливи по време на цялото каране. По време на състезанието: пийте вода на малки глътки редовно. Нека състезателният адреналин не пречи на здравия разум и да мислите, че ще изкарате дори късата дистанция „на един дъх”. Състезанието не е за подценяване и заради това е важно да пиете вода по време на събитието.

Умно решение за още по-добро хидратиране са таблетките Isostar Powertabs с богато съдържание на витамини, които лесно може да разтворите в бидончето си във всеки един момент.


Захранвайте се по време на състезанието! Храненето по време на дълги карания е често подценявано, а точно то ни дава енергията да издържим през целия ден. Нужно е да приемаме хранителни вещества постоянно и на малки дози, така че тялото да получи нужната му енергия..

Страхотно решение за удобен и незабавен прилив на енергия са геловете Isostar, които доставят бързо усвояващи се въглехидрати, чрез изключителния комплекс Carbo Pump®.

3.Екипирайте се добре!

Облечете се добре. Проверете прогнозата за времето. Вземете със себе си подходящи дрехи, съобразявайки се с прогнозата за времето и с обстоятелството, че в планината времето е по-нестабилно и по-студено, особено в ранните часове на стартовете.

Вземете дрехи за студено и мокро време – пъхнете компактна лека ветровка в раницата си, вземете резервна тениска, за да се преоблечете след карането. Сложете си удобни ръкавици и изберете комфортни дрехи, не обличайте памучни материи – изберете тениска  тип jersey от дишаща материя и бельо с подложка – педалирайки цял ден, задните ви части ще се схванат и протрият. Не носете друго бельо при наличието на ‘подложка’.

Някои от нашите предложения:

Водонепропускливо яке IXS Flow

Якето Flow Windbreaker e леко и се събира в собствения си джоб. Олекотената колекция All-Weather идва с качулка, съвместима с каска, 5 000 мм воден стълб, дишаемост от 5 000 g/m2/24 часа и покритие DWR за ветровитите и мокри дни, когато карате своя велосипед. Отразяващите щампи също правят якето видимо в здрач и дъждовно време.

DWR покритие WP 5K;
Дишащ MVP 10K;
Регулируем подгъв;
Рефлекторни отпечатъци.


Бельо боксер Endura Bike Boxer

Чудесно ежедневно бельо за колоездене, което съдържа скрита подложка, която защитава, без да ви забавя.

Материал: 60% полиестер, 35% памук, 5% еластан. Бързосъхнеща памучна материя за удобство. Мек жакардов ластик за кръста.


Велосипедна каска Giro Fixture

Каската Giro Fixture съчетава подчертан планински стил и отлична вентилация с компактен дизайн, подходящи почти за всеки стил на каране.


Ръкавици с дълги пръсти Drag Terra Touch

Ръкавици за колоездене с дълги пръсти, съвместими с тъчскрийн дисплей, осигуряващи отлични захват и проветрение.

4. Подгответе велосипеда преди каране!

Колелото ви трябва да е в изправност при предприемане на дълго каране. Поддръжката не е трудна. Регулиране на скорости, проверка на спирачките, смазване на веригата и други части. Ако нямате възможност сами да извършите профилактиката, посетете наш сервиз, където колега механик професионално ще направи цялостната диагностика на велосипеда, центровка на скорости и спирачки, и смазване на веригата.

5. Помислете за поддръжката на велосипеда

Не забравяйте инструментите си: Всеки иска да кара колкото се може по-леко и с възможно най-малко количество багаж, но е по-добре да разполагате с инструменти, за да сте подсигурени във всяка една ситуация. Заредете се с резервни гуми, репарационен комплект или поне лепенки за гуми и щанги. Уверете се, че вашият мулти-инструмент разполага с всички съответни шестограмни ключове за всички болтове на вашия велосипед.

6. Полезни съвети при дълго каране

  • Периодично сменяйте позицията на ръцете върху кормилото.
  • За да облекчите врата и раменете, раздвижете ги за 5 до 10 секунди. 
  • На прав участък от трасето, протегнете едната ръка върху раменете си за няколко секунди, след което разменете ръцете. 
  • При схващане на прасците на краката - пуснете единия педал, така че кракът ви да е прав. Оставете петата си да падне под педала. Задръжте за 20 секунди, след което разменете краката.

Назад към всички новини