5 причини да караме велосипед

07.08.2017

Kолоезденето може да бъде едно от най-добрите решения, което някога сте правили. Карането на велосипед подобрява формата Ви, здравето Ви, способства за по-добър сън и е екологичен избор за придвижване.

1. Да караш колело е най-лесният начин да тренираш

Можеш да караш колело почти навсякъде и по всяко време. Най-хубавото е, че след като веднъж се научиш как става, после не се забравя. Дори не е нужно да харчиш цяло състояние, за да тренираш. Много хора се отказват да спортуват, защото са им нужни специални умения или колективните спортове, не са тяхната страст. За да тренираш на велосипед всичко, което ти е нужно е желание, малко време и велосипед разбира се!

2. Намалява времето за придвижване

Проучванията сочат, че пътуването с велосипед в по-големите европейски градове е по-бързо, отколкото с автомобил. Изследване на Citroen във Великобритания например, показва, че пътуването с велосипед в града отнема едва половината от времето, нужно за придвижване с автомобил. В действителност, ако шофирате един астрономически час в пиков час, средната Ви скорост ще е 10 км/ч, в сравнение със средната скорост от 18-22 км/ч, ако карате колело.

3. Предодварятява болести и въздейства благоприятно на мозъка

Изследователи от Университета в Илинойс са установили, че колоезденето подобрява с пет процента дейността на сърдечно-дихателната система, което води до по-добри резултати с 15 процента в тестовете за интелигентност и другите тестове за изследване състоянието на мозъка. Това е така, защото колоезденето подпомага изграждането на нови мозъчни клетки в хипокампуса – областта, отговорна за паметта, състоянието на която се влошава след 30-годишна възраст.

„Колоезденето повишава притока на кръв и кислород към мозъка, който задейства и регенерира определени рецептори, като по този начин се спомага предотвратяването болестта на Алцхаймер“, казва авторът на изследването, професор Артър Крамър.

4. Карането на колело тонизира тялото

Колоезденето се отразява изключително благоприятно върху формата на прасците, дава отлични резултати за затягане на външната и вътрешна част на бедрата, стяга седалището. Колоезденето отлично тонизира мускулите, особено в долната част на тялото. Много е полезно за хората, които имат увреждания в краката или бедрата, тъй като се поддържа активността на тези мускулни групи. Освен всичко това, карането на колело укрепва мускулите на гърба и коремните мускули.

5.  Способства за по-добър сън

Ранното ставане и сутрешно каране може да ви се струват кошмар, но това ще бъде компенсирано със здрав и пълноценен сън в края на деня. В медицинско проучване, проведено в университета в Станфорд, изследователите накарали хора, водещи заседнал начин на живот и страдащи от безсъние, да карат колело в продължение на 20-30 минути всеки ден. Какъв бил резултатът? Времето, необходимо за страдащите от безсъние да заспят, било намалена наполовина, а времето им за сън се увеличило с почти един час.

„Движение навън ви излага на дневна светлина“, обяснява професор Джим Хорн от Loughborough University. „Това помага да възстановим обмяната на веществата в нормално състояние, а също и освобождава тялото от кортизол (хормона на стреса), което може да предотврати проблемите със съня.“

 

 

Назад към всички новини